17 Mayıs 2013 Cuma

Çilekli pasta

   

   Bizim oğlan büyüdü malum artık öyle pasta görünce filan zararlı o sana desen onlar yiyor diyecek yaşta,bu aralar doğumgünleri de çok olunca tanıştı pastayla sabi.Tabi yiyor sonra gaz bombası malumunuz,ee dedim evde yapsak buna benzer bir şey olmaz mı,valla oldu gibi yani tam yaş pasta değil ama benzeri.Tarif isteyenler oldu öyle çok kesin ölçüler yok bir de ben çok küçük yaptım,2 kişilik gibi.İlk denemem keçi sütlüydü ama keçinin o keskin kokusu duyuluyordu,bugün tekrar yaptım,baba oğul yediler bu saatte bayıldılar bir de:)




   Pandispanya için;
   
   1 yumurta 
   1 fincandan çeyrek az şeker
   75 ml ılık su
   1 fincan un
   biraz kabartma tozu
   biraz vanilya

 klasik yumurta şeker çırp,su ekle,un ve kabartma tozu birazda vanilya,fırını ısıt at fırına,sonra iple kestim ben.yağlı kağıt koyun ama altına.

   krema için;

    yarım bardaktan az süt
   1 yumurtanın sarısı
   1 kaşıktan az un
   yarım kaşık buğday nişastası
    1 çorba kaşığından az şeker

bunu da karıştır bir fokurdat


    Sos için;
    çilek biraz
    su
    azıcık şeker
    isterseniz biraz nişasta ama gerek yok

   koy bir fokurdat sonra rondo


   yani çok kolay yapımı,inşallah sever yavrular.